دستگاه لیزر PDT

در صورت بروز بیماری شبکیه مراجعه به موقع به چشم پزشک جهت معاینه های اولیه و درمان بیماری شبکیه چشم امری بسیار ضروری است که موجب جلوگیری از مشکلات بعدی شبکیه چشم می‌شود.

خوشبختانه عمده‌ی بیماریهای شبکیه در صورت درمان به موقع قابل کنترل هستند. شبكيه چشم، لايه‌ای بسیار حساس از سلول هاي مختلف در قسمت خلفی چشم است كه نور را به سيگنال الكتريكي تبديل مي كند و اين سيگنال ها به مغز ارسال مي‌شوند. ماكولا، که به قسمت مركزي ديد در شبكيه گفته ‌می‌شود با بيماري هاي گوناگونی از قبيل AMD، كه ضايعات وابسته به سن مي باشد و یا CSR، كه باعث جمع شدن مايع در مركز ديد مي باشد درگیری می‌شود. PDT يك روش براي درمان اين نوع بيماري هاي شبکیه چشم است. در روش PDT از ليزر و داروي مخصوصي كه با نور خاصي فعال مي گردد، استفاده مي شود.
با افتخار اعلام میکنیم که کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی چشمخانه مجهز به دستگاه فوق پیشرفته لیزر PDT است و آماده خدمت رسانی به مراجعین عزیز است.

روش درمان عارضه های شبکیه توسط دستگاه لیزر PDT:

قبل از انجام لیزر شبکیه PDT ، یک داروی حساس به نور توسط یک متخصص داخل رگ دست تزريق مي شود. سپس اين دارو، داخل ضايعات (عروق غير نرمال) چشم جمع مي شود. بعد از این عمل، قطره‌ي بي حسي داخل چشم چکانده مي شود و از لنز مخصوصي براي انجام ليزر پی دی تی (PDT) استفاده مي شود.

به کمک ليزرPDT شبکیه با طول موجی خاص، داروي جمع شده در مناطق درگیر با عارضه كه قبلا توسط تصويربرداري هاي انجام شده از چشم مشخص شده است، فعال مي شود و باعث بسته شدن عروق مشكل دار و درمان بيماري شبکیه چشم مي شود.
این امر موجب جلوگیری از پیشرفت بیماری های شبکیه خواهد شد.

fa_IRPersian