کدورت سطح قرنیه
کدورت سطح قرنیه :
مراقب محافظ شیشه‌ای چشمان خود باشید! منظورمان قرنیه است؛ قسمت شفاف جلوی کره چشم که مثل شیشه پنجره داخل چشم را از محیط خارج جدا می‌کند.

قرنیه بخش مهمی از ساختار بینایی است که پرتوهای نور را به داخل چشم هدایت و آنها را روی پرده شبکیه متمرکز ‌کرده و از بافت‌های داخل کره چشم نیز محافظت می‌کند، به همین دلیل شفاف بودن قرنیه اهمیت زیادی در بینایی دارد.

تاری شدید دید، کدورت قرنیه، درد، سرخی و التهاب‌های چشمی از مهم‌ترین علائم هشداردهنده‌ای است که بیمار را به سمت پیوند قرنیه هدایت می‌کند و با وجود آن که درمان بسیاری از افرادی که دچار بیماری‌های خاص چشمی، خشکی بسیار شدید چشم یا اختلالات شدید قرنیه هستند به پیوند قرنیه وابسته است، اما در برخی از بیمارانی که نیاز به پیوند قرنیه دارند، می‌توان با استفاده از نوعی لنز خاص عمل پیوند را به تعویق انداخت.

در بسیاری از بیمارانی که داوطلب پیوند قرنیه هستند، جایگزینی قرنیه بهترین و موثرترین روش درمانی موثر تلقی می‌شود و فقط در برخی از بیمارانی که مبتلا به قوز قرنیه هستند و قرنیه شفافی دارند، می‌توان از نوعی لنزهای خاص استفاده کرد و تا مدتی عمل پیوند را به تعویق انداخت.

پیوند، موثرترین راه

متخصصان قرنیه اختلالات شدید قرنیه را چنین توصیف می‌کنند: وقتی که قرنیه ساختار یا عملکرد خود را از دست می‌دهد و قادر به انجام اصلی‌ترین وظایف خود یعنی ایجاد تصویر مناسب روی شبکیه، عبور مناسب نور و حفاظت از بافت‌های داخلی چشم، نیست بایدآن قرنیه را با یک قرنیه دیگر جایگزین کرد.

en_GBEnglish