سه نکته جالب در مورد چشم انسان که بهتر است بدانید

عینک مطالعه

به یقین تمام حواس ما برای داشتن زندگی شاد و کامل مهم هستند. اما اگر از اکثر مردم بپرسید که کدام حس را کمتر دوست دارند از دست بدهند احتمالاً پاسخ آنها حس بینایی خواهد بود. مثل بقیه توانایی های مان، توانایی دیدن هم چیزی است که بسیاری از ما آن را یک امر طبیعی تصور می کنیم و به جزییات شگفت انگیزش توجه نمی کنیم. اما اگر لحظه ای به دقت به همه کارهای روزمره فکر کنید، خواهید فهمید که تقریباً همه کارهایی که در زندگی روزمره انجام می دهیم، با استفاده از قدرت بینایی مان انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به شما اطلاعاتی بدهیم که کمی بیشتر به چشم انسان فکر کنید.
لیست زیر، سه مورد از چیزهای عجیب و غریب و شگفت انگیزی است که به احتمال زیاد شما در مورد چشمانتان نمی دانید.
1. همه افراد بعد از سن مشخصی به عینک مخصوص مطالعه نیاز دارند
فرض می کنیم که شما الان زیر 40 سال سن دارید و دید کاملا بی نقصی دارید و عینکی هم نیستید. اما باید با اطمینان بگوییم که در آینده شما به عینک مطالعه نیاز خواهید داشت. حدود 99٪ از افراد در بازه سنی 43 تا 50 سال برای اولین بار به عینک مطالعه احتیاج پیدا می کنند. به این دلیل است که لنز چشم شما به آرامی توانایی تمرکز خود را با افزایش سن از دست می دهد و شما برای اینکه بتوانید چیزهای نزدیک خود را ببینید نیاز به عینک خواهید داشت. اگر به اطرافیانتان دقت کنید، با رسیدن به حدود 45 سالگی، افراد برای بهتر دیدن نوشته ها، متن را از چشمشان دور می کنند. این دقیقا زمانی است که باید برای گرفتن یک عینک مطالعه مناسب به چشم پزشک مراجعه کنید.

2. لنز چشم شما سریعتر از تمام لنزهای دوربین موجود در دنیا است
فقط کافی است یک دقیقه وسط سالن خانه بایستید و به این فکر کنید که در چه مسافت های مختلفی تمرکز می کنید و به اشیای مختلف نگاه می کنید. مثلا پرده که در انتهای سان است، گلدان که روی میز است و تابلو که روی دیوار نزدیک شماست. هر بار که این کار را انجام دهید، لنز چشم شما فوراً تمرکز خود را تغییر می دهد بدون اینکه حتی از آن آگاه باشید! آن را با یک لنز دوربین مقایسه کنید که چند ثانیه طول می کشد تا از یک شیء روی دیگری متمرکز شود. خوشبختانه چشم انسان در کسری از ثانیه میتواند نقطه تمرکز خود را تغییر دهد و این از نظر علمی واقعا شگفت انگیز است.

قرنیه چشم
بیماری های چشم کودکان

3. چشم انسان در هفت سالگی به بلوغ کامل می رسد
در سن 7 سالگی چشم انسان کاملاً توسعه یافته و از نظر فیزیولوژیکی مثل چشم بزرگسالان است. به همین دلیل مهم است که تنبلی چشمی را قبل از رسیدن به این سن با مراجعه به پزشک متخصص تشخیص دهیم. هرچه زودتر این عارضه تشخیص داده شود، احتمال پاسخگویی به درمان بیشتر می شود، زیرا چشم ها هنوز در حال بلوغ و قادر به بهبود قدرت بینایی هستند. مسلما پس از 7 سالگی، هیچ درمانی نمی تواند منجر به بهبود کامل دید شود.

0 پاسخ

ما را در تجربیات خود سهیم کنید

تمایل دارید شما نیز بخشی از این بحث باشید؟
سوالات خود را مطرح کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

fa_IRPersian